Dressyrtävling 8/4 - 2012

 

Haha, jag kan ju inte påstå att det gick suuuperbra idag alltså, men jag är jättenöjd ändå. På framridningen kändes lilla Lady okej. I början var hon väldig stretig, men efter ett tag började hon slappna av, och då gick hon jättefint. Galoppen gick hyfsat den med, men den visste jag skulle gå dåligt på tävlingen, så jag la mest fokus på skritten och traven. Tycker hon var väldigt trevlig i slutet av framridningen, så det kändes jättebra.

På själva banan var hon inte alls lika avslappnad, och dessutom laddade hon på dressyrstaketet, hahaha. Hon var nära att hoppa flera gånger, så det var ju inte särskilt snyggt. Annars är jag hyfsat nöjd faktiskt, och jag tycker att hon lyssnade ganska bra på mig även om hon var lite på tårna ibland. Jag red dock fel en gång (glömde en övergång till skritt över medellinjen), men eftersom det bara var en träningstävling så fick jag bara rida om den vägen. Jag klippte bort det från filmen, för det kändes inte så intressant att se, haha.

Resultatmässigt slutade vi bara på 49,29%, vilket är värdelöst, haha. Domaren dömde tydligen som de gör på lokala tävlingar, så lite mer strängt än på träningstävlingar. Men jag tycker det är bra, för då vet man ju vad man behöver träna på. Kommentarerna jag fick var bland annat att jag överlag hade henne vänsterställd, och det är ju fel. Men jag rider henne ganska mycket vänsterställd i vanliga fall i och med att hon spårar lättare då. Men jag får försöka jobba mer med att flytta in bogen med hjälp av skänkel och så istället. I galoppen gick hon över tygel, men det visste jag ju redan. I den förlängda steglängden skulle jag ha visat mer längning, och jag skulle dessutom vara mer noggrann med vägen överlag. Men som sagt, det var våran första dressyrtävling någonsin, så det känns bra ändå. Nu vet jag vad vi ska träna på.
E

Ps. Shit vad kul det var att tävla i dressyr!

Postat av: FIA

Sv; Det gick sådär... Jag trodde inte att jag skulle få sitta upp och rida förens denna helg efter att jag skadat armen (bröt båtbenet och de räknade med operation och konvalesens till påsk. På något mirakulöst vis läkte sig min arm jättefort så jag slapp operationen och kunde sitta upp efter "bara" två månader...) så bara det är ett enormt plus! Jag red som en kratta, så vi blev inte godkända vi heller...Jag är ändå ganska nöjd, för han skötte sig på banan och såg inga spöken, rusade inte i galoppen och stod still i halten... Så, överlag är jag nöjd trots att inte domaren var det. Hörde att hon varit jättejättesnål med poängen, den med bäst hade väl typ 58%..?



Jag tyckte allt att jag spottade er på framridningen också... Eller rättare sagt, höll på att galoppera in i er! Min Brutus är ju lite knasig och kör egna dansmoves då och då och körde vid det tillfället en racergalopp...! Sorry för det!!



Nu taggar jag också för nästa dressyr, synd att inte Brätte har någon på ett tag... Får bli TFRK! Det kanske är Lady och Brutus som är brättes dressyrlag nästa år? ;-D



// FIA

www.fiaalbertsson.tk

2012-04-08 @ 14:59:23
URL: http://www.fiaalbertsson.tk
Postat av: ada

sv Kan inget annat än att hålla med :)!

2012-04-08 @ 15:08:16
URL: http://adaericsson.blogg.se/
Postat av: FIA

Jaa, gör en dressyrtävling- men håll den i nya ridhuset. ;-) Jag gillar verkligen inte gamla, varför vet jag inte! :-O Jobbar du på Brätte, eller varför bad de dig fixa en sådan? :-)



// FIA

www.fiaalbertsson.tk

2012-04-08 @ 17:37:03
URL: http://www.fiaalbertsson.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback