Dagens första ridpass - hoppträning på Lillan




Dagens hoppträning var så sjukt rolig, och jag känner att jag verkligen har hittat Lillan nu. Innan har jag nästan varit rädd för att använda min ben känns det som, men det måste man ju göra för att hitta lägena. Innan har jag nämligen tagit alldeles för mycket i henne, utan att ha ben på, och när jag då behöver reglera galoppen så har det inte funnits någon energi att jobba med - vilket blir pannkaka. Nu har jag lärt mig hur jag ska använda benen, och vi får därför värsta flytet - så skönt!

Idag började vi med att rida den röda banan, och det gick väl helt okej. Lillan var lite smått envis där vi skulle rida på volt och ha bestämda galoppsprång, för där ville hon inte riktigt lyssna på mig. Först skulle vi ha tre galoppsprång, och det gick väl sådär. Hon bara drog iväg för mig. När vi hade två galoppsprång gick det dock myycket bättre, så det var gött. När vi hoppade fram låg hindrerna på upp till 70cm.

Sedan hoppade vi den blå banan, typ 80cm höga hinder, som uppvärmning. Det gick jäkla bra, alla avstånd satt, och jag fick in värsta känslan. Dock tappade jag ena stigbygeln innan sista, så då gjorde jag en volt om kom igen. Jäkla stigbyglar alltså, kan jag inte bara lära mig att trampa ner!

Sedan hoppade vi blåa linjen igen, fast med 1:meters-hinder, och det gick skitbra det också. Efter sista oxern svängde hon dock rejält åt höger, så där blev ju vägen lite cp. Så vi hoppade om de två sista hindrena, och då gick det mycket bättre.

Så ja, grymt rolig hoppträning, och Lillan är så himla rolig att hoppa! Idag hoppade hon upp sig sjukt bra också, så det var jäkla kul.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback