Dagens ridpass - dressyr

Bjuder på en random arkivbild på Lady och mig, 20 december 2010
 
Jag vet inte vad det är med oss just nu, men vi är inte på topp, Lady och jag. Vi hittar inte till det där harmoniska i ridningen, som vi gjorde innan vilan, och det blir mest ett kämpande genom hela ridpassen. Jag tror det kan ha att göra att jag kräver mer av henne nu, och att jag verkligen vill ha igenom den ärliga bjudningen. Hon är ju lite känslig när det gäller hennes mun, och jag tror helt enkelt inte hon har accepterad det där med att ha mer stöd än. Men, jag vet inte om mina teorier stämmer, så jag ska ta och boka ett pass för min dressyrtränare snart här tänkte jag (om jag får klartecken från Tina såklart). Dock ska jag vänta tills Lady kommer in på natten och får lite mer energi, för de passen är sjukt krävande.
 
Iallafall, idag gick passet sådär. I början var hon jävligt stretig och verkade nästan hata mig där uppe på ryggen. Jag vet inte vad det tog åt henne, så jag fick helt enkelt släppa på kraven. Hon fick gå ner i ganska låg form (hon har mycket lättare för att gå bra där), och så släppte jag tygeln mer. Eller släppte, jag hade mindre kontakt än innan. Hon blev avslappnad ganska snabbt, även om hon inte var helt lösgjord, i och med att vi hade bråkat en del och inte riktigt kommit till ridning.
 
Men hör och häpna, galoppen gick jättebra idag, och jag fick henne riktigt eftergiven hyfsat snabbt, och kunde sedan jobba vidare i den formen. Himla kul må jag säga, och det tyckte nog Lady också, att jag var nöjd med henne.
 
Så det enda som var riktigt bra med passet är galoppen, resten är jag sjukt missnöjd över, och jag känner mig faktiskt riktigt dålig, haha.
E

Postat av: Tina

Åh, härliga gamla snötäckta banvallen! Lajbans att galoppera på! Nästan så man vill ha lite vinter nu.... :P

Svar: haha, ja men ellerhuuur. det bästa med vintern är ju att galoppera i snön. ;)
Emma

2012-08-28 @ 13:15:32
URL: http://tjockobbe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback