Filmtips: romance





The lost valentine
Den här filmen var übermysig, och definitivt sevärd. Jag tycker de fångade känslorna på ett otroligt fint sätt, man fängslades av handlingen, och skådespelarna gjorde ett bra jobb. Jag var lite tveksam först faktiskt, för jag var rädd att den skulle vara otroligt förutsägbar, men det var den inte, så jag är riktigt nöjd. Jag gillar att de förmedlar att äkta kärlek finns, och att man aldrig ska ge upp hoppet. Så himla fint!

Handling: När kriget skiljer älskare åt på sin bröllopsdag 14 feb år 1944 La Union Train Station, gör marinen, pilot Neil Thomas, ett löfte han inte är säker på att han kan hålla - att återvända till tågstationen fullt levande vid deras nästa jubileum. Trots att han aldrig återvände, håller hans fru, Caroline Thomas, sextio år senare, fortfarande sitt löfte genom att 14 februari varje år, vänta på tågstationen för att se om hennes saknade man kommer hem. En journalist skriver om händelsen, och vi får följa med i hoppet om att Caroline tillslut ska hitta sin Neil.

Betyg: 3,5 av 5

Postat av: XTIO /Andreas Söderberg

Sv, haha helt ärligt talat så minns jag verkligen inte. :(

2012-02-07 @ 15:45:17
URL: http://xtio.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback