F r u k o s t t i p s



Är ni som jag, dåliga på att komma på en varierande frukost? Då har jag några tips till er.

Nyttiga frukostar:
  • Havregrynsgröt med till exempel knäckebröd, ägg och fruktsallad.
  • Fil/yoghurt med havrefras (alternativt någon annan nyttig flinga) med till exempel äggsmörgås och frukt/lite bär.
  • Smoothie med till exempel riskaka.
  • Några fiberrika smörgåsar med leverpastej/ost/skinka/prickekorv.
  • Omelett.

 

Lite mindre nyttig frukost:

  • Ljust bröd med mjukost och O'boy
  • Rostade mackor med marmelad och ost, eller varför inte ett tjockt lager jordnötssmör.
  • Om man är extra sugen på något onyttigt kan man göra fattiga riddare med socker och kanel.
  • Mjölk (eller yoghurt) med kalaspuffar (eller t.ex. frosties).
  • Pannkakor/våfflor med glass och sylt.
  • Risgrynsgröt med socker och kanel.
  • Nybakade scones.

 

Mina favoriter:

Just nu äter jag väldigt ofta a-fil med havrefras, och det blir också havregrynsgröt till frukost några dagar i veckan. Till det kan det bli några knäckermackor med prickekorv, ägg och frukt. Det är inte heller helt ovanligt att jag gör fattigare riddare (så sjukt gott), men det får ju inte bli fööör ofta, haha. Ljust bröd har jag för tillfället tröttnat på helt, men innan åt jag hönökaka nästan varje dag.

 

Favoritfrukterna är banan och apelsin, och jag dricker alltid mellanmjölk till frukosten. Är jag sugen på lite lyxigare bröd så bakar jag scones (ett ljust bröd jag definitivt inte har tröttnat på), vilket jag i och för sig inte har gjort på ett tag (så det kanske frukosten får bestå av till helgen?). Kaffe med mjölk och té brukar det också bli några gånger i veckan, vilket jag tycker är ett perfekt avslut på en god frukost.

 

Så ja, nu det sista har det väl blivit lite bättre med variationen. Innan åt jag nämligen så mycket havregrynsgröt att jag nästan kunde spy bara av tanken av det, men nu kan jag faktiskt äta det igen. Hoppas ni fick lite mer frukosttips nu, för det fick iallafall jag nu när jag gick igenom en del. Käckt!

E


Postat av: Lilitha

Hej sötnos, det var ett tag sen. Hoppas att allt är bra med dig. Ja det var några riktigt härliga frukostar du rekommenderade. Skulle behöva börja äta lite nyttigare i huvudtaget...



Ha en underbar lördag

Kram Lilitha

2012-02-25 @ 13:57:01
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Bella Davis - MODELL BLOGG

bra tips!:) kram

2012-02-26 @ 13:38:57
URL: http://blogg.veckorevyn.com/belladavis/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback