Dagen i stallet

Himla inspirerande alltså

 

LADY ÄR FRISK! Hon var varken halt eller svullen idag, så det var jätteskönt. Jag sprang med henne på gårdsplan, och då markerade hon inget alls. Jag longerade henne även lite, och då sprang hon på som vanligt. Toppen! Dock blev det ingen ridning ändå (jag ville ta det säkra före det osäkra), men jag tränade frihetsdressyr i ridhuset i ca en halvtimme, så hon fick allt röra lite på sig ändå.

Jag började med att stryka henne med ett spö över hela kroppen, och sen vifftade jag med det, men då skulle hon stå stilla. Hon var lite tveksam i början, men sedan ignorerade hon spöt, så det var bra. Efter det tränade jag lite att hon ska komma vid inkallning. Det funkade oftast, men ibland struntade hon i mig totalt, haha. Sen blev det lite bakdelsvändningar, och det gick jättebra från första början. Dock var hon väldigt snabb, så om hon tar det lite lugnare blir det ännu bättre. När jag var klar med allt det så följde Lady efter mig som en hund i ridhuset, så det var lite mysigt.

Imorgon blir det skrittjobb i ridhuset, och så kanske man kan börja jobba henne lite mer sen.
E

Postat av: BEAUTY TOOLS

Sv: Tack så jättemycket! :) Nej jag är inte utbildad make up artist utan jag är bara självlärd :)

2012-01-11 @ 15:23:39
URL: http://beautytools.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback