Dagens första ridpass - dressyr på Lady


Är så sjuuukt hoppsugen! - Arom och jag 5 augusti 2011

Allt känns så fruktansvärt bra i ridningen just nu. Jag märker hur jag utvecklas, och det är så otroligt roligt!

Idag red jag lite dressyr på Lady igen, och hon var jättefräsch. Därför la jag in en del trav, och där var hon jättefin. I vänstervarvet stod hon emot en del i början, men det var ju ett tag sen hon reds ordentligt, så det var nog därför.

Under själva ridpasset red jag ganska kravlöst. Det enda jag krävde av henne var att hon skulle gå i en stadig form, och det gjorde hon. Jag travade inte så långa stunder, så det var liksom inte tid att hålla på och kräva massor av henne.

När jag hade ridit en stund la jag in lite galopp i vardera varv också, och det gick finemang. Hon kändes ganska lugn faktiskt, och ökade inte på så mycket som hon brukar göra när hon är pigg. Efter galoppen nöjde jag mig, och då skrittade jag av. Imorgon blir det nog mer dressyr, och så kanske jag lägger in någon bom och tränar avståndsbedömningar också, för det har jag inte gjort på ett tag.
E

Postat av: Emelie

Jag är också extremt hoppsugen.. Men Rune har ju sin otroligt roliga vintervila just nu...



Rider du inte Arom längre?

2012-01-13 @ 23:37:06
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback