Dagens ridpass - hoppning (film)

Det är min hopptränare som kommenterar mina "snygga" hinderstöd, hehe..

 

God dag!
Idag har jag varit i stallet och ridit Lady, och idag blev det faktiskt lite hoppning. Det är ju hoppträning på onsdag, och jag ville känna lite på henne innan jag skulle bestämma mig om jag ville vara med eller ej. Det kan ju hända att hon markerar i högerfram vid hoppningen liksom. Det gjorde hon dock inte, så på onsdag blir det hoppträning för våran del - yay.

Idag hoppade jag bara en enkel linje; räcke - tre galoppsprång - oxer - tre galoppsprång - räcke. Det gick riktigt bra, fast ibland fick jag inte tillbaka henne ordentligt efter oxern, så då blev det två galoppsprång till räcket istället.
I högervarvet körde jag dock alltid två galoppsprång efter oxern, för där var det lite kortare avstånd än i vänstervarvet.

Lady var iallafall jätteduktig, och hoppade allt utan att ens blinka. Jag trodde hon skulle vara lite tittig eftersom jag inte har hoppat henne på typ en månad, och dessutom hade jag lagt min jacka på oxern för att göra det ännu tittigare - men hon hoppade som sagt utan att ens bry sig, så skönt!

Jag höjde till 70cm, och sedan avbröt jag. Jag fick en jättetrevlig känsla, så nu känns det jättebra inför onsdag. Hoppas hon är lika positiv då, men det är hon säkert. Nu ska jag hoppa in i duschen, för snart ska jag på fika med en kompis.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback