Dagens ridpass - skrittjobb i ridhuset


Lady och jag, 9 maj 2011 - längtar efter att få galoppera på hönan igen

Idag blev det som planerat skrittjobb i ridhuset. Lady var aningen pigg och ville mest trava i början. Efter tag lugnade hon ner sig och jobbade på riktigt bra. Började med att checka gas-broms och sidförande, och därefter började jag jobba med öppna och förvänd sluta. Öppnan var lite klurig då formen försvann lite på henne då och då, men den förvända slutan satt perfekt nästan varje gång. Därefter blev det framdels- och bakdelsväningar, och där var hon riktigt trevlig. Sedan provade jag att trava några steg för att se om hon markerade, men det gjorde hon inte, så det var himla skönt.

Imorgon blir det mer skrittarbete, men jag lägger nog till lite trav och kanske eventuellt en galopp - jag får se hur hon känns imorgon. Hoppas hon är fit for fight inför hoppträningen på onsdag, annars får jag fjäska hos stallchefen och se om jag kan låna en lektionshäst, hehe.
E

Postat av: Alexandra

sv; Härligt! samma här :D

2012-01-12 @ 20:46:56
URL: http://lindstromalexandra.blogg.se/
Postat av: XTIO /Andreas Söderberg

är du ofta i stallet? :)



Sv, hahaha ibland så ;))

2012-01-13 @ 02:08:23
URL: http://xtio.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback