Dagens ridpass - dressyr på Ghaston (film)

 
Nu är det ju nästan ett halvår sen jag red Ghaston sist, så jag kom inte ihåg sådär jättemånga detaljer. Jag tyckte iallafall han var trevlig idag, och kändes betydligt mycket starkare (alltså starkare i form av mer muskler) än sist. Dock hade jag väldigt svårt för att få han att bibehålla formen mellan vissa övergångar, speciellt mellan galopp-trav. Ska jobba vidare med det imorgon tänkte jag.
 
Annars gick det ganska bra tycker jag. Han kan självklart gå myyyycket bättre, men då får han ju ha en duktigare ryttare än mig, haha. I början kändes han lite spänd och så, och var lite låst i bogarna. Så jag fick jobba honom ett tag innan han mjukade upp sig, och i slutet kändes han mycket mer lösgjord. Imorgon ska fokuset ligga på att få loss bogarna i framridningen, för när väl de är lossade så blir han så mjuk och fin. Jag tänkte även rida mycket utan stigbyglar imorgon, för han har ett stort steg, och då är det ju asbra att träna sin egen styrka och balans. Frågan är bara om jag kommer ha någon träningsvärk från idag, för jag fick verkligen jobba i varje steg, och det tar på krafterna. Haha.
 
Efter att jag har ridit Ghaston imorgon, så blir det en tur på Lady. Frågan är bara om det kommer ösregna, för enligt vädret ska det det, och då är jag inte så sugen på att rida ut. Jaja, får se hur det blir.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback