Filmtips: animation, adventure, comedy

 
How to Train Your Dragon
Aka Draktränaren, på svenska, och jag tycker det är en jättesöt film. Jag kan inte låta bli att tänka lite på Lilo & Stitch, när jag ser den här filmen, men jag tycker att draken och Lilo påminner lite om varandra.
 
Draktränaren är iallfall en mysig film med ett fint budskap, och jag gillar att den, förutom drakar, handlar om vikingar. Filmen passar både yngre och äldre tittare, och jag vet att jag själv kommer se den fler gånger.
 
Handling: Hiccup är vikingahövdingens son, och är en riktig mes. Till skillnad från resten av stammen misslyckas han alltid när han ska döda en drake. Men när han väl lyckas fånga en drake, som dessutom anses vara den farligaste av alla drakar, blir han och draken bästa vänner, och Hiccup upptäcker att drakar inte är så farliga. När ingen tror honom måste han göra allt för att stoppa byns stora planer om ett gemensamt anfall mot drakarnas näste.
 
Betyg: 3,5 av 5

Postat av: Sandra

Sjukt mysig film :D

Svar: ellerhuuur! :D
Emma

2012-07-14 @ 18:57:17
URL: http://sandrafalkevik.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback