Filmtips: comedy, drama, romance

 
A Lot Like Love
Den här filmen är lika mysig varje gång man ser den, och jag själv brukar se den minst en gång per år. Den filmen är nämligen som klassiker för mig, för jag tycker den är så himla go. Jag tycker de ser väldigt olika ut under de olika åren de träffas, vilket är riktigt bra gjort. Det är ju svårt att få till på ett bra sätt, men jag tycker de har lyckats. Dessutom gillar jag storyn, och hur den röda tråden lyser igenom filmen. Ja, bra film helt enkelt.
 
Handling: Emily och Oliver träffas för första gången på ett flygplan, men inser att de inte alls passar för varandra. Trots det träffar de varandra regelbundet, och i den här berättelsen får vi, under de följande sju åren, följa deras resa när de blir vänner, ägnar sig åt karriären och går från det ena misslyckade förhållandet till det andra.
 
Betyg: 3,5 av 5


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback