Filmtips: comedy, drama

 
The Kids Are All Right
Man fick se en del kända ansikten i den här filmen, och det tyckte jag var kul. Jag gillar även storyn, för den känns ny på något sätt. Jag tror nämligen inte jag har sett en film med samma handling innan. Jag gillar blandningen mellan de olika genrerna; ena stunden är den lite halvrolig och knäpp, medan nästa stund är den väldigt djup och seriös. Övergångarna görs på ett bra sätt, så det är fint.
 
Det enda jag egentligen inte gillar med filmen är slutet. Det känns bara så fel, att pang bom, nu slutar det. Nästan som att de inte kom på något bra sätt att avsluta på, så de tog första bästa sätt de kom på. Nej, jag gillade det inte. Annars var det en bra film som jag tror är uppskattad av många.
 
Handling: Joni och Laser föddes från var sin av sina lesbiska mammor, med hjälp av en spermadonator. När Joni fyller 18 bestämmer sig hon, och hennes bror, för att kontakta deras pappa. De vet inget om honom, men är ändå väldigt nyfikna, och bestämmer sig därför för att träffa honom, på riktigt.
 
Betyg: 3,5 av 5

Postat av: Ida

Haft en bra dag? :)

Svar: yes, dudå?
Emma

2012-07-22 @ 18:02:23
URL: http://www.ponnykrach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback