Filmtips: horror, thriller

 
Stay Alive
Jag kan väl inte påstå att den här filmen är en av de läskigaste skräckfilmerna, men det är iallafall sevärd. Lite småskrämmande ibland, men inte mer än så. Jag gillar storyn, och jag tror inte den här typen av skräckfilm är så vanligt, men jag har inte jättestor koll. Det enda jag hade önskat var att den var aningen mer genomtänkt. Missförstå mig inte, den var hyfsat bra ändå, men med lite mer krut hade det blivit ännu bättre.
 
Handling: Ett gäng ungdomar kommer över massa tv-spel, bland annat spelet Stay Alive - ett spel som ingen har hört talas om. När de börjar spela spelet så händer massa underliga saker runt omkring dem, och när deras vän helt plötsligt blir mördad, på precis samma sätt som hans rollfigur dog i spelet, inser de att det inte är ett vanligt spel. De måste nu försöka hålla sina rollfigurer levande tills de har hittat den skrämmande bakgrunden till spelet, och fått stopp på det. Filmen är baserad på historien om Elizabeth Bathory.
 
Betyg: 3 av 5


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback