Dagens ridpass - dressyr


Lilla Lady innan dagens pass

Jag hade egentligen planerat en uteritt, men vädret var väldigt ostadigt, och jag hade redan blivit dyngsur en gång idag, så jag red i ridhuset istället. Jag var så sjuuukt omotiverad att hälften hade varit nog, haha, så det blev väl inte världens bästa pass kanske.

Lady kändes ganska trött, men jag tror att gårdagens markarbete tog på krafterna. Hon fick ju jobba en del med rumpan igår, och det är ju anstängande. Hon var ganska på framåt, men ville likom inte sätta under sig så bra. Överlag blev hon ganska låg i formen, så jag fick försöka jobba upp huvudet på henne. Dock var hon lite smått stretig i munnen, och verkade inte riktigt nöjd med arbetet, så jag fick försöka hitta det bästa sättet att få henne att koncentrera sig. Jag var ju lite halvt omotiverad själv, så red mest runt och försökte hålla henne aktiverad hela tiden. Forma runt innern, byta varv, flytta ut rumpan, övergångar, tempoväxlingar, och så vidare. Hon blev väl lite trevligare i munnen efter ett tag, även om hon kändes lite tung att rida.

I galoppen var hon faktiskt hyfsad avspänd redan från början, så det var skönt. Dock kändes det att hon var trött, för hon tappade takten ganska ofta i början, och jag fick ha mycket mer ben än vanligt. Red iallafall bara runt här och ville ha henne formad kring innersidan. Gick väl helt okej, även om man hade önskat att hon kunde haft lite mer krut i bakkärran.

Imorgon blir det nog en uteritt, om vädret tillåter, och sedan ska jag ju hoppa Lillan på klubbhoppningen. Blir som sagt 90cm + 1 meter.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback