Dagens ridpass - hoppträning

 
Jäklar vilken skillnad det var från förra hoppträningen på Lady alltså. Då fick jag inget flyt alls, och allt kändes bajs. Idag gick det jättebra faktiskt, så jag är väldigt nöjd.
 
Orkar inte rita upp hur vi hoppade fram, men först hoppade vi sockerbitshinderna, fast åt andra hållet, och sedan hoppade vi linjen (fast med lägre höjder i början). Sockerbitarna gick väl ganska bra, men Lady blev lite grinig när jag ställde krav på att hon skulle vända ganska tvärt med ytter, så det jobbade jag med en del. Sedan fick jag vara rätt noggrann med både start och broms i början, för hon hade lite dålig respekt för det. Linjen gick riktigt bra, inget negativt att säga om den.
 
När hindrena höjdes upp lite så blev Lady lite smått tittig, speciellt på räcket i linjen. Hon hoppade så sjukt fult på det hindret, men hon hoppade ju iallafall, och det är ju huvudsaken. När vi hoppade banan första gången så stannade hon dock på det räcket, men jag red an igen och var mer bestämd bara, och då tog hon sig allt över.
 
Tror hon var lite tittig på det eftersom hon inte har många 90-språng i sig, och då blir hon lite osäker. Jag har inte hoppat några höjder sen senaste träningen heller, så då är det ju klart att hon tittar lite extra. Får vara mer noggrann med det tror jag, att hoppa mer högre språng. Hon behöver det.
 
Dock blir det nog ingen hoppning på en månad, för på fredag går Lady på sommarvila, så då är det bara sköna uteritter lite då och då som gäller. Blir mysigt det!
 
Förövrigt så var Lady en riktig märr idag och kickade åt både spöt och skänkeln, haha. Det var ett tag sen hon klagade så mycket alltså, men så kan det ju vara med ston.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback