Dagens ridpass - uteritt


Lady och jag i nya ridhuset för ett tag sen

Idag blev det en ganska lugn uteritt. Jag visade Aroms nya skötare (samma tjej som jag går ut på promenader med) lite ridvägar. Vi var ute i 1½ timme, och det var jättemysigt. Avslutade med att rida ner till sjön, och sedan hoppa lite stockar på vägen tillbaka. Lady skötte sig svinbra och lyssnade otroligt bra när jag tog i henne efter hindrerna.

Dock var hon jääääkligt pigg idag, men jag tror inte hon har blivit riden sen jag red henne i fredags, så det förklarar ju en del. Hon var en jäkel att rida idag, och inte alls rolig emellanåt faktiskt. Hon blev assur när jag ville få henne att söka sig nedåt, och blev då skänkeldöd och stark. Jobbigt! Dock lossade det lite mer i slutet, och det är ju alltid skönt.

Imorgon ska jag trimma i ridhuset eller på hoppbanan (beroende på vädret). Måste träna inför dressyrtävlingen på lördag. Det är ju bara en klubbtävling, men man vill ju ändå lyckas bättre än sist då jag bara fick 49%. Imorgon kommer jag nog iallafall lägga fokus på att jag får en ärlig bjudning till bettet, för ibland får jag inte riktigt det. Ska även lägga fokus på galoppen, så att jag får igenom den, för då är hon mycket lättare att få lösgjord i hela kroppen.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback