Förberedelser inför morgondagens hopptävling



Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Busan finns inte längre. Hon somnade in så fint, och jag saknar henne redan något enormt. Finaste lilla tjejen! ♥ Det är sjukt jobbigt att skriva om det just nu, så jag nöjer mig med det här.

Nu under kvällen/eftermiddagen har jag varit i stallet en himla massa timmar. Red först ut på Lady (det blev en uteritt innan klubbtävlingen i onsdags också faktiskt), vilket var så himla skönt. Var inte alls sugen på ett pass i ridhuset, så drog ut och rensade tankarna lite. Pysslade sedan om henne och släppte därefter ut henne i sommarhagen igen. Vet inte om jag har skrivit det innan, men hon går på sommarbete nu - mys!

När jag var klar med Lady så fixade jag i ordning en box till Lillan, och sedan hämtade jag in henne. Blev ett pass i ridhuset på henne, där jag kollade lydnad och så. Ville få henne lite lösgjord också, men hon lossade bara i skritten. Tror det tar några dressyrpass innan jag kan lista ut henne faktiskt, för hon är himla svår i dressyren.

Därfter tvättade jag hennes ben (hon är ju brun, med fyra vita strumpor på benen), för det vita var lite smutsigt. Det kändes onödigt att duscha hela henne eftersom hon faktiskt var ganska ren. Sedan flätade jag manen (ska knoppa den imorgon) och svansen (så att det håller sig fin), klippte bort lite hovskägg och lite man på manken, och så vidare. Jättefin blev hon - ellerhur?!

Får väl se hur det går på tävlingen imorgon. Målet är att ta oss igenom banorna bara, så får vi se vad som händer. Antingen går det åt helvete (eftersom risken finns att Lillan blir för stressad), eller så går det skitbra - vi får se.

Nu ska jag lägga fram alla grejer som jag ska ha med mig imorgon. Kan ju vara bra att komma ihåg kavaj och sånt där.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback