Hopptävling, Clear Round 6/6 - 2012

 

Little Lady (Lillan), 90cm - Uteslutna!

Haha ja, var ska man börja. Det började med att jag var så jävla nervös, var längesen jag var så nervös inför en klubbhoppning. Konstigt, och jag har ingen aning varför. Men men, inne på banan så RED JAG FEL VÄG! Jag kollade ju på de som red innan, och de red en annan bana, så jag hoppade såklart deras tvåa istället för våran tvåa. Haha, så jävla kasst. Dock så domaren inget om det, så jag trodde ju att jag red rätt och red därför vidare. Kom inte så långt dock, för jag flög av, haha. Hon är lite ful ibland Lillan och smiter undan, och självklart smiter hon under på det mest konstiga stället - i kombinationen, så jag flög ju av där. Var ju såklart jag som var slarvig och inte var tillräckligt tydlig med vart vi skulle, men ändå. Jag trodde ju hon skulle suga tag i andra hindret ändå, men tydligen inte.

 

Och nej, jag har ingen dotter. Det var nog bara en teori hos domaren.

 

 

Little Lady (Lillan), 90cm - FELFRIA!

Jag valde faktiskt att ta 90cm igen här, för att vara på den säkra sidan. Den här gången gick det mycket bättre, och vi var felfria. Fick i och för sig in två galoppsprång i kombinationen, men det funkade ju det också. Vägen blev nämligen lite vinglig från 3:an till 4A, så där fick jag lägga in ett till galoppsprång och hoppa in lite kort, och då valde jag att korta mer och köra på två galoppsprång istället för att gasa på och ta ett. Gick lite på säkra sidan där i och med att hon smet med mig innan.

 

Sedan fick jag igenom halvhalten till 6:an aningen för sent, så jag hann inte riktigt bli klar där. Sedan tappade jag farten i svängen till 7:an, så där blev det fel också. Och så glömde jag totalt av var 9:an låg, så det blev en omhoppningssväng där, haha. Men det gick ju vägen ändå, och Lillan var verkligen på hugget i den klassen. Så kul!

 

Nu såhär i efterhand är jag faktiskt ganska nöjd (var inte alls nöjd när jag precis hade hoppat). Om man bortser från att vi kom lite tajt på vissa hinder så tycker jag ändå att jag kunde kontrollera henne betydligt mycket bättre än sist, för då fick jag ju knappt igenom halvhalterna, och hon rann bara iväg från ibland mig kändes det som. Idag kändes vi mer ihopridna, och det är ju alltid skönt.

 

Ska satsa på två felfria rundor på lördag, och då ska jag inte vara så himla feg. Satt och tänkte alldeles för mycket idag, och då ångrade jag mig nästan att jag anmält mig, haha. Men fan, nu får jag sluta vara så mesig och bara köra. Lillan kan ju hoppa, och det kan ju jag också egentligen.

 

Så ja, på lördag blir det lokal hopptävling på klubben, och då hoppar vi 90cm + 1m.

E



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback