Gårdagen ridpass - hoppträning




Som sagt var det ingen speciellt bra hoppträning, för jag red som en jävla kratta. Var väldigt passiv, och det kändes nästan som att jag tittade på istället för att sitta på hästen. Fattar ni?! Sjukt jobbigt. Tror dock det kan bero på att jag glömde ta med mat, för jag hade inte ätit på massa timmar, så jag var helt borta typ, haha.

Men iallafall, det var en jättebra övning där vi skulle träna mycket lydnad - snabbt igång och snabbt tillbaka. Vi började hoppa en linje i taget, och det gjorde vi några gånger var. Hon var lite halvseg i början, svarade inte riktigt för skänkeln, så då la jag till spöt på bogen, och då jädrans blev det reaktion, haha. Så det var ju bra. Att ta tillbaka henne var ganska svårt, men jag var alldeles för otydlig i början, och då blev det bara svårare och svårare att få tillbaka henne.

På den linjen över medellinjen fick hon ryck en gång och bara drog iväg med mig, haha. Jag blev jätteförvånad, för hon tog på tre galoppsprång istället för fyra, och jag hade ingen talan alls där uppe på ryggen, så det var ju bara att följa med. Fick ta tillbaka henne ordentligt efter det, och då gick det bättre, även om hon var något mer taggad än vanligt.

Det jag är mest nöjd över är att hon har blivit så himla positiv till hinder och hoppning nu. Suger tag i hindrerna och tycker det är kul - det är ju en himla skillad från förr då hon slängde av mig lite då och då. Sen att jag hade en dålig dag händer ju alla, så nu får vi ladda inför nästa hoppträning istället. Fast innan dess blir det faktiskt både hopptävling och dressyrtävling - spännande!
E


Lilla Lady igår


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback