Nya höjder för Lady Stardust


Lady och jag på gårdagens träningstävling

Stallfri dag idag
. Ganska skönt faktiskt, fast imorgon ska jag tillbaka, och det ska bli ännu skönare, haha. Imorgon blir det nämligen jobb från kl 7:00-14:15, och sedan har jag Lady. Hon ska dock få vila, för hon har gått en del det sista, och det ska hon göra nästa vecka också. Jag tänkte att jag skulle passa på och borsta igenom den där förbenade svansen, och såklart borsta henne. Hon ska få gå utan täcke imorgon, så hon kommer nog vara lagom lerig. Hon är expert på det där med att rulla sig där det är som geggigast, haha.

Förresten, jag pratade med min hopptränare förut, och vi kom fram till att Lady och jag ska börja hoppa högre på hoppträningarna nu. I vanliga fall brukar hon fråga om jag vill hoppa högre, men jag brukar oftast tveka lite. Men nu ska hon strunta i att fråga och höja ändå, så slipper jag bestämma. Jag brukar nämligen bli lite osäker när det gäller nya höjder med Lady. Det är inte så att jag är hopprädd (jag hopptränade ju faktiskt upp till 120cm på Trollhättans ridskola), men i och med att jag har varit med om en del när det gäller just hoppning, så tänker man efter en extra gång.. Men som sagt, vi ska höja, och det känns bra. Nästa hoppträning är på onsdag, så det ska bli kul att se vad min tränare hittar på för övning den här gången.
E

Postat av: Sandra

Lika bra att låta någon annan bestämma ibland, och funkar det inte kan man ju bara återgå till vad man gjorde innan :)

2012-03-25 @ 20:53:30
URL: http://sandrafalkevik.com
Postat av: Emelie Löfström

Sv: Tack så mycket! :D Hehe ja han kämpar fint trots att han är liten :P

2012-03-26 @ 19:39:55
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback