Dagens ridpass - uteritt

 

Idag blev det en uteritt för lilla Lady, och det var så himla mys! Red en tur på 9 km, vilket tog 1 timme och 10 minuter. Idag blev det en hel del trav faktiskt, med några ganska korta galopper + mycket skritt i slutet. Idag jobbade jag henne även i form i alla gångarter, och det gick skitbra. I traven var hon lite stretig i början, men det släppte rätt snabbt. Galoppen gick jättebra, och hon var avslappnad nästan från början - så kul!

 

Red en tur som innehåller typ 5 hinder (stockar och dylikt), och de skuttade Lady över som ingenting. Sista stocken är ganska stor (säkert 85-90cm hög), och Lady och jag har bara hoppat den en gång innan, så jag var lite tveksam på hur hon skulle reagera. Hon hoppade utan minsta tvekan, och det språnget kändes faktiskt bäst, så det var ju skönt.

 

Imorgon blir en stallfri dag för min del, och på fredag blir det två ridpass - förmodligen lite hoppning på Lady, och sedan hoppträning på Lillan. Blir fint det!
E


Postat av: Sandra

Otroligt mysig det såg ut!



Svar: alltså, jag ser typ aldrig filmer längre :/ såg dock a Cinderella story: once upon a song idag och den var faktiskt bra :) och happy feet igår :)

2012-05-30 @ 19:41:11
URL: http://Sandrafalkevik.com
Postat av: FIA - TEAM EQUIPE

Sv; Japp, Jarnald är det!

Det blir ingen hoppning för oss den här terminen, jag väljer att fokusera på dressyren och få den att fungera till 110%. Brutus är inte direkt en lätt häst, och därför så låter jag honom bara leka lite i hoppningen så kommer vi till hösten istället! :-D



// FIA - TEAM EQUIPE

www.teamequipe.blogg.se

2012-05-31 @ 19:14:30
URL: http://teamequipe.blogg.se/
Postat av: stina

SV; Åh gud va skönt att det är borta och tack så hemskt för infon! :) Hemsk sjukdom det där, så man tackar så länge man slipper den!

2012-05-31 @ 22:23:00
URL: http://teamequipe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback