I stallet

God kväll! Har precis ridit Lady, och nu sitter jag och tittar på när hon betar gräs. Jag har nämligen släppt henne i gräshagen igen, men hon får bara beta en liten stund, för sen måste jag åka hem.

Ridpasset gick förövrigt riktigt bra. Hon var arbetsvillig från första början, och det är ju alltid skönt. Idag fokuserade jag på galoppen, och den fick jag igenom i båda varven - så skönt. Men det blåste inte så mycket, så jag red på hoppbanan, och då är det lättare att reglera henne eftersom man har större yta att röra sig på.

I galoppen fokuserade jag på att hon skulle jobba under sig med bakbenen, och igenom kroppen till ett stadigt stöd i munnen. Det gick som sagt bra, så det var väldigt skoj. I traven blev det mycket övergångar för att få henne uppmärksam och lydig, och i skritten ville jag ha upp henne i formen lite. Allt gick asbra, så det var ett sjukt roligt pass.

Imorgon blir det stallet på förmiddagen, och då får jag se vad jag hittar på med Damen.
E

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback