Dagens ridpass - uteritt


Sötingarna i hagen
 
Idag var planen att jag skulle trimma och jobba loss Lady, och det gjorde jag också, fast under en uteritt. Vi red en runda som heter Silverstolpen, och den rider man på ca 1 timme. Jag red dock "varvet" (man rider genom skogen ut på en grusväg, och sedan kan man rida runt den grusvägen ett varv, tills man kommer tillbaka till skogen igen) två gånger, och då tog turen 1 timme och 15 minuter.
 
I början var hon ganska trött och stretig, men efter lite jobb så kom hon igång fint. Tyckte stretigheten släppte ganska snabbt, och då började hon jobba i en riktigt stadig form. Jag jobbade henne i en ganska låg form i början, och sedan en lite högre, och när jag travade av henne fick hon gå ner i en låg form igen och sträcka ut sig ordentligt. I galoppen fick hon gå i en ganska låg och rund form, för det är det hon tycker är enklast, och eftersom det var lite uppfärsbacke så ville jag inte trötta ut henne totalt.
 
I slutet var hon riktigt, riktigt fin, och jag hade en jättehärlig känsla. Skrittade såklart av henne en lång stund, 20 minuter, och då skrittade hon på i ett snabbt tempo. Skönt att se att hon fortfarande var pigg efter konditionsjobbet.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback