Filmtips: crime, drama, mysteri



All Good Things (2010)
Ja, var ska jag börja. Jag visste inte ens vad den här filmen hade för genre när jag satte igång den, och jag kan ju meddela att jag blev redigt förvånad. I början tyckte jag den verkade lovande, och jag hängde med i handlingen och i allt, men ju längre tiden gick, desto konstigare blev det. Jag förstod ingenting ett tag, jag såg ingen röd tråd, och allt kändes bara väldigt mysko. Men sedan klarnade sakerna upp sig lite, och då var med i spelet igen.
 
Otroligt lulligt förklarat, jag vet, men jag tycker hela filmen var lite smått lullig. Missförstå mig rätt, det var en hyfsat bra film, men enligt mig var det för rörigt, och jag fick ingen riktig ordning på det. Det här är en film man bör se om man vill se något udda, och om man vill ha något att bita i. Men ha ett öppet sinne, annars blir det svårt.
 
Handling: David Marks är son till en mäktig fastighetsmagnat, men vill inte ha någonting att göra med vare sig familjeföretaget eller faderns kontrollbegär. När han träffar, och senare gifter sig med Katie, en studerande från arbetarklassen, bestämmer han sig för att tillsammans med henne fly storstadslivet och slå sig ner i det idylliska livet på Vermonts landsbygd. När fadern till sist lyckas locka tillbaka honom till stan, återvänder Katie till sina läkarstudier och börjar skapa sig ett eget liv. Men ju mer självständig Katie blir, desto mer förvandlas David till en våldsam och dominant man, och mörka hemligheter börjar komma upp till ytan. Baseras på New Yorks mest ökända och olösta mordhistoria.
 
Betyg: 2,5 av 5

Postat av: Linnea

Han är ju så galet snygg dock! Kan se filmen bara för det haha ;)

Svar: hehe, det var en av anledningarna till varför jag såg den, + att jag gillar kirsten dunst. ;)
Emma

2012-09-07 @ 23:56:19
URL: http://stegdsgboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback