Filmtips: action, sci-fi, thriller

 
Deep Blue Sea
När jag var lite yngre såg jag den här filmen ganska ofta eftersom jag tyckte den var jättebra, men när jag såg den häromveckan blev jag nästan besviken. Den var inte alls lika bra och spännande som jag mindes den, och den kändes nästan lite b:ig - inte riktigt min smak. Det är en ganska intressant story dock, och om den hade varit mer välgjord så hade jag nog gillat den mer. Annars är den en hyfsat bra tidsfördriv, men jag är tveksam på om jag kommer se den någon mer gång - det återstår att se.
 
Handling: Ett forskarlag har hittat ett ämne i hajhjärnor, som kan leda till en bot mot Alzheimers. För att få fram mer av detta ämne manipulerar man hajarna så att deras hjärnor blir större, och bieffekten av detta är att hajarna också blir smartare. Ju smartare de blir, desto mer utsatta blir forskarna, och det tar inte lång tid innan hajarna försöker ge sig på dem.
 
Betyg: 2,5 av 5


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback