Filmtips: adventure, comedy, drama

 
The Parent Trap
Föräldrafällan, som jag själv kallar filmen, är en jättemysig familjefilm från 1998. Jag har sett den väldigt många gånger, men tycker fortfararande den är lika underhållande som när jag såg den för första gången. Jag gillar blandningen av de olika genrerna, och även om själva storyn är ganska förutsägbar, så är det spännande att se hur allt slutar.
 
Handling: Enäggstvillingarna Hallie och Annie, separeras bara några veckor efter födseln, eftersom deras föräldrar skiljer sig och sedan behåller varsitt barn. Pappan bor kvar i USA med Hallie, medan mamman flyttar till England med Annie. Barnen känner inte till varandras existens, men av en slump möts de på ett sommarläger i USA. I början av lägret är de nästan som rivaler och ställer till med en del bråk, men ju längre tiden går, desto bättre lär de känna varandra, och till slut inser de att de är tvillingar. De bestämmer sig för att "byta plats" med varandra, eftersom båda alltid har drömt om att träffa sin mamma, respektive pappa. När Annie, som nu flyttat hem till sin pappa, inser att pappan ska gifta om sig med en ny kvinna, får hon panik och ringer sin syster. Flickorna beslutar båda två att detta inte får ske, och gör upp en plan för att få föräldrarna att träffas igen.
 
Betyg: 3 av 5

Postat av: Sandra

Åååh, vad längesen!

2012-08-09 @ 22:22:02
URL: http://sandrafalkevik.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback