Filmtips: drama, sci-fi, thriller

 
I Am Legend
Jag älskar den här filmen, och jag har sett den många gånger. Will Smith gör ett fenomenalt jobb som Robert Neville, och jag är tveksam på om någon annan skådespelare skulle göra det bättre. Storyn tycker jag är jättespännande, och jag gillar hur de lägger upp alla händelser. Jag är dock väldigt kluven med vad jag tycker om slutet; en del av mig älskar det, medan en annan del hatar det. Jag vet inte riktigt vad det beror på dock, men så är det väl ibland antar jag.
 
Iallafall, jag rekommenderar verkligen denna filmen, för jag tycker som sagt att den är skitbra.
 
Handling: Den namnkunnige virologen Robert Neville, lever i tron att han är den ende människan på jorden som inte smittats av ett aggressivt virus, skapat av människan. Han bor i en storstad, där även de muterade offren av viruset finns, och han arbetar outtröttligen på att ta fram ett botemedel.
 
Betyg: 4 av 5


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback