If I could just see you tonight

Hej på er!
Det blir ett sent inlägg idag. Lite dåligt av mig eftersom jag har varit hemma största delen av dagen. Jag hade nämlingen bara en lektion imorse, och den slutade kl 11.10, så jag var hemma tidigt. Men jag har helt enkelt inte känt för att skriva något. Men nu är jag igång igen och har lite smått och gott att bjuda på.

Jag kan ju börja med gårdagens ridlektion. Jag hade en häst som heter Alexia, och det var riktigt kul. Det är klart att jag blev lite besviken först, för jag ville verkligen ha Haniaa eller Molly, men när jag fick reda på varför jag fick Alexia blev jag genast gladare. Det är nämligen så att Alexia har betett sig konstigt det senaste. Surat, sparkat mot de andra hästarna och varit allmänt ostyrig, och min ridlärare brukar sätta mig på de lite galna hästarna (känns det som i alla fall). Jag är ju i princip aldrig rädd, och det vet hon om.

I alla fall, Alexia var lite småbråkig i början, men det var bara att vara bestämd, sen lugnade hon ner sig, och då gick hon jättefint. Fast jösses vilken skillnad det är att rida en "riktigt" ridskolehäst, i jämförelse med alla de lite nyare hästarna jag har ridit det senaste. Ridskolehästarna klarar mycket på egen hand, som balansen till exempel. De lite mer oerfarna hästarna får man ju hjälpa att hitta balansen. Men även om Alexia var ganska lätt att rida tog det ett tag att fundera ut hur jag skulle rida henne. Hon är en stor häst, så det var mycket att jobba med, men när jag väl hittade hennes knappar gick det svinbra. Hon har en otroligt fin form, och det var riktigt roligt att rida henne.

Liam och den nya tjejen

Nog babblat om hästar, nu går vi vidare mot serier. Idag har jag tittat på både 90210 och The Hills. Liam i 90210 är alltid lika snygg, och den nya tjejen han har hittat verkar jättekäck. Jag gillade henne redan från början. The Hills var också mysigt. Men jag vet inte riktigt vad jag tycker om hela Justin-dramat. Vem ska han vara med egentligen?! Det hade varit underbart om han och Audrina kunde lösa allt och börja om från början, men samtidigt tror jag att det bäst om båda två går vidare. Hm, det är svårt det där. Vi får se vad som händer i framtiden.


Hm, vad mer har jag att tillägga?! Jag har nog inget mer att skriva om tror jag. Men jag fick allt ihop ett par rader, så jag är i alla fall nöjd.

Nu ska nog gå och lägga mig snart, om jag inte håller mig vaken, av någon underlig anledning. Hehe, vi får se. Men vi hörs imorgon i alla fall. Jag slutar lika tidigt imorgon som jag gjorde idag, så jag ska försöka blogga lite tidigare.

Ha det bra tills dess!
E

Postat av: Sandra

Liam och hon Ivy passar mycket bättre ihop än Liam och Naomi, tycker hon ska satsa på han collage snubben ;D

2009-10-22 @ 15:49:20
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback