Dagens ridpass - uteritt


Lady och jag 19 april 2010 - pigg häst håller på att sparka bakut

Hoppas ni hade en fin jul. Jag älskar julen, så min jul var underbar. Även om vi bara var 6 pers så blev det riktigt lyckat, och jag längtar ihjäl mig till julen 2012.

Idag har jag iallafall varit i stallet och ridit Lady. Det fick bli en uteritt för hennes del, och det var riktigt trevlig. Dock duggade det hela tiden, så det var ju inte världens mysigaste väder. Hon var iallafall sjuuukt pigg och kastade mig nästan ur sadeln två gånger. Hon bockade, drog ner huvudet och höll på och fjanta sig, så jag hamnade framme på halsen, och det var gaanska nära att jag ramlade av. Dock röt jag till, och då skärpte hon sig. Haha, tur att hon är känslig för rösten i vissa situationer.

Efter turen mockade jag väldigt noggrant, gjorde rent både krubba, saltsten och vattenhinkarna, så nu är det riktigt fint i boxen. Det kommer väl säkert se ut som hej-kom-och-hjälp-mig imorgon, men det får jag ta.

Idag fick jag förresten förfrågan om jag ville ha storhästlektionerna ikväll, men typiskt nog ska syster och jag på bio i Uddevalla vid tretiden (haha, längesen jag gick så tidigt), och jag hinner inte tillbaka innan lektionerna börjar. Jag gillar inte att säga nej till jobb, men kan man inte så kan man inte. Dock ska jag förmodligen jobba imorgon (7-14) istället, så det är bra. Lite synd att jag hade planerat morgondagen också dock, för i så fall skiter sig det lite. Och om jag behöver jobba på fredag också så krockar det med en dressyrträning som Lady och jag ska vara med på. Meeeen, det är ett senare problem, och det tar jag då. Haha!

Nu ska jag hoppa in i duschen. Vi hörs!
E

Postat av: Emelie

sv: Bor du i alingsås? :D Haha jag är så otroligt dålig på geometri, jag hittar ingenstans och vet inte vart något ligger (förutom här i stockholm). Därför är allt nedåt i landet göteborg eller skåne för mig haha.

2011-12-29 @ 02:10:31
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: HAHAHAH vad jag skrattar åt mig själv nu, huvudet är inte riktigt med mitt i natten. Men är inte speciellt bra på matematik heller så det jämnade ju ut sig ;-)

2011-12-29 @ 23:21:37
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback