Badat med hästarna


Bildkälla

Vilket underbart väder det har varit idag, typ 28 grader och strålande sol. Dock var det lite smått varmt att jobba i den värmen, men det gick.

Idag har det blivit två jättemysiga ridpass. Imorse red vi ut med tjejerna i ponnylägret, och då red vi ner till sjön (Vänern) och badade lite med hästarna. Eller vi simmade inte eller så, men hästarna fick springa runt i vattnet och ha kul, så det var riktigt mysig. Jag red söta ponnyn Padishah, och det kommer jag nog göra en del det närmsta. Kulkul!

När jag slutade jobbet så hämtade jag Lady i sommarhagen, och så red jag till stallet och borstade henne och så. Sedan red Frida och jag ut barbacka, vilket var gaaaalet mysigt. Det blev ännu en tripp ner till vattnet, och de fick också springa runt i vattnet och ha kul. Jag blev riktigt imponerad över Lady, för hon gick i vattnet utan mycket övertalning alls. Fina tjejen!

Efter vi hade ridit så åkte vi själva och badade, för vi var så sjukt sugna. Det var faktiskt riktigt skönt i vattnet också, så det var gött. Det blir nog några mer turer till sjön i veckan tror jag (både med och utan häst), för det ska ju vara varmt ett tag nu. Härligt!

Men nu ska jag kila, för om jag inte går och lägger mig snart så kommer jag vara lika död imorgon som jag var imorse.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback