Gårdagens ridpass - dressyr


Padisha och jag

Igår försov jag mig till halv tio. Jag jobbade kvällen, men skulle åka ut lite tidigare för att hinna rida Lady innan jag började, men självklart försov jag mig. Dock bestämde jag mig för att åka ut tidigare ändå, och försöka hinna med ett 40:minuterspass så att hon fick röra på sig något iallafall. Men, när jag kommer ut till sommarhagen så vägrar hon bli fångad. Det var inte ens chans att jag skulle kunna fånga henne alltså, för jävlar vad sur hon blev när jag närmade mig. Lite knepigt ändå, för det senaste har hon varit så himla mysig. Men men, hon hade väl en dålig dag eller något.

Dock blev det ett ridpass för min del ändå, för jag red igenom en lektionsponny under eftermiddagen. Padisha heter hon, ett Haflinger på 145cm. Jättemysig häst, men väldigt seg på lektion. Jag hade därför väntat mig en seg häst med lite intresse till att arbeta, men istället fick jag en pigg och koncentrerad häst. Det är klart, i början fick jag visa henne vem som bestämde och så, men efter ett tag slutade hon att testa mig, och hon gick riktigt fint.

Dock kan ni nog tänka er hur mycket arbete jag la ner. En lektionsponny som nästan aldrig går i korrekt form, skulle jag mjuka upp och få lösgjord. Det var ett jävla jobb alltså, men jag lyckades. Dock inte i galoppen, för jag var tvungen att avsluta, men i skritten och traven blev hon jättefin. Söta häst!
E

Postat av: Maja

Kommer det film på dig och henne? skulle va roligt att se! :) gillar din blogg! :D

2011-06-10 @ 13:57:53
Postat av: Emma

SVAR till Maja: jag filmade bara en pyttestund, och det var bara i skritten i slutet. så den videon är nog inte så intressant tyvärr. ;) vad roligt att du gör det. :)

2011-06-11 @ 22:19:02
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback