Jag lever


Lilla Lady och Arom på sommarbetet 5:e juni

Jag har haft galet mycket att göra i veckan, så jag har lagt bloggen helt åt sidan. Jag ska försöka komma igång nu igen dock, för det har blivit väldigt många små bloggpauser det senaste.

I måndags blev det aldrig markarbets-/hoppträning eftersom vi var för få anmälda. Istället hopptränade jag i onsdags kväll (en riktigt hoppträning, den på måndagar har varit mer markarbete), och det gick sådär. Lady var galet bitchig och bestämde sig för att sluta hoppa när vi kom upp till 80cm. Första rundan i 80cm hoppade hon dock, men sedan blev det för jobbigt. Ridtränaren gav mig massa tips, så de ska jag tänka på framöver. Dessutom ska jag se till att försöka få fram ett träns med bett, för jag har tröttnat på hackamoret nu.

I torsdags blev det ridning i form av en uteritt med sista ponnygruppen. Jag slog två flugor i en smäll genom att rida ut på Lady, och det var väldigt mysigt. Hon fick gå först, och det skötte hon ypeprligt. Ibland kan hon nämligen vara lite tittig, det var hon inte under hela ridturen.

Igår blev det midsommarfirande med kompisarna, och även om jag tog det väldigt lugnt så har jag faktiskt varit lite seg idag. Jag vet inte om det beror på att jag jobbar mycket, äter mindre, har gått ner i vikt, eller något sånt, för någon anledning finns det säkert. Därför har jag mest tagit det lugnt idag. Jag har även förflyttat mig till Hjärtum, där jag ska bo i minst 2 veckor. Farsgubben ska åka till Grekland på semester på tisdag, så då ska jag sköta huset och sånt. Det ska bli trevligt, för det innebär att jag kommer ha bil under hela tiden. Lycka!

Meen, nu ska jag sega vidare här.
Vi hörs!
E

Postat av: Emelie

Det är skönt att lägga bloggen åt sidan ibland, det gör jag med när jag har för mycket att göra =)



sv: Tack så mycket :D ja det var ett riktigt roligt ridpass faktiskt! Synd bara att sadeln gled under passet så den passar inte så bra som jag trodde =( Den ligger nämligen super när han står stilla. Men vi hittar nog en annan som är bättre! :)

2011-06-25 @ 20:19:32
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Susann Vedlund

Hej hej vad intressant dina inlägg är! kommer definitivt läsa dina inlägg igen. =P Ha en rolig helg =P

2011-06-28 @ 02:35:29
URL: http://jade.se/reseguide
Postat av: Annie

Tack för en fin midsommar Emme! Ser fram emot att följa dig här på bloggen;)Kram

2011-06-30 @ 20:04:32
URL: http://laphotographie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback