Gårdagens ridpass - barbacka (film)

 

Igår red jag barbacka på Lady (uuuuh, jag har ångest för att jag inte har longerat henne på typ 1½ månad...), och det gick jättebra. Jag red med hackamore eftersom hennes sår vid munnen inte har läkt. Jag försökte att ha så lite stöd i tyglarna som möjligt, för annars är det lätt att hon hänger sig, och det gillas inte. Men hon var iallafall fin, dock känner man stor skillnad när man rider med och utan bett - hon jobbar igenom kroppen betydligt mycket mer med vanligt träns. Men samtidigt är det bra med variation, och jag har alltid gillat hackamore.

Däremot tycker jag att hon får en väldigt trevlig galopp med hackamoret. Jag tror det beror på att hon är mycket mer avslappnad än när man rider på bett, så det hela blev liksom mer harmoniskt. Dock kan man ju diskutera hennes små bockskutt vid vissa galoppfattningar (tog med det i slutet av filmen). Jag vet inte varför hon gör så, men det kommer enbart fram när jag rider barbacka, haha.

Nu blir det ingen ridning på Lady förrän nästa vecka. Dock ska jag till stallet och rida imorgon, men då blir det på en lektionhäst - men det är trevligt det med.
E

Postat av: Erica

SV: Vi växte ifrån varandra i ridningen helt enkelt. Sen gillar hon inte att åka transport, men älskar att jobba och lära folk rida eller hur jag ska förklara. Men jag ångrar det varje dag..

Ja ganska bor ju i värmland så är en bit :(

Vad synd, hur verkar hon trivas annars då ? :D

2011-11-29 @ 21:58:13
URL: http://gkriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback