Dagens ridpass - hoppning (film)

 
Åh, jag är så nöjd med Lady idag. Dock trodde jag att allt skulle gå åt helvete mitt under passet eftersom hon vägrade hela tiden ett tag, men det gick över som tur var. Jag gick faktiskt på henne lite en gång för att säga att nu räcker det, och efter det skärpte hon sig faktiskt. Ser ni hur stolt hon blev att hon hoppade sen?! Haha, hon bockade och höll på ju.. Sötan! Men hon kör lite med mig ibland, och jag har varit för mesig för att säga till. Men nu är det slut på det, för om vi ska komma över högre hinder någon gång så måste hon ju sluta fjanta sig.
 
Efter att hon hade vägrat så där mycket så höjde jag faktiskt ändå efter att vi hade kommit över det. Hon tycker ju det är lite läskigt att hoppa 90cm, så hon måste får mer såna språng i sig. Målet är ju faktiskt att vi ska hoppa 1m, så jag får sluta mesa och lita på att hon faktiskt klarar det.
E

Postat av: FIA - TEAM EQUIPE

Om jag får leka lite internet expert (fy vad jag ogillar sådana, men ändå..) så tycker jag att det ser ut som om hon testar dig, och helt enkelt är "stoig", jag tycker att det liksom syns en bit innan hindret att hon bestämt sig för att inte hoppa... men jag kan ju ha fel, ser ju bara på film och inte hur det ser ut på riktigt!
Men jag tycker att det är svinbra att du är så lugn och bara rider an igen, har sett måånga som driver som idioter och verkligen kastar hästen över hindret sedan...!

Hur gammal är hon? :-)

Svar: det är klart du får komma med råd och tips, haha. tycker bara det är kul! :) hehe, men det är det jag har kommit fram till också. innan har jag varit för mesig och inte sagt till, eller inte gått på henne när hon har tvekat. men nu har jag ändrat min ridstil lite, och när hon fjollar sig så går jag på henne, och då hoppar hon ju utan problem. tror dock att det sitter lite i mitt huvud efter ridolyckan och allt, att man är lite mer försiktig än vad man vill erkänna, haha.. men nu ska jag banne mig inte ge mig. :)
hon är 8 år. :)
Emma

2012-08-18 @ 16:56:27
URL: http://www.teamequipe.blogg.se
Postat av: FIA - TEAM EQUIPE

Sv; Nu fick jag leta mig ner till filmen igen för att kolla och gissa hur lång du är... Kanske... 170? Jag tror att du är längre än mig (164) men jag vet inte... Är svindålig på att upskatta, haha!
Då är ju Lady bara ett år yngre än Rutan! :-P

// FIA - TEAM EQUIPE
www.teamequipe.blogg.se

Svar: hehe, jag är faktiskt 176cm. lite lång för lady egentligen, men det får gå. hon bär iofs upp mig ganska bra, i och med att jag är så lång. men tror min längd sitter i överkroppen, och inte i benen. eller något, haha.. har fått den känslan iaf. :P
Emma

2012-08-19 @ 16:49:43
URL: http://www.teamequipe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback