Dagens ridpass - uteritt

 
Jag firade dagens goda nyheter med en uteritt med fokus på konditon. Ska försöka få bort den där hemska magen som Lady har grott nu under sommaren, för annars kommer hon aldrig orka skutta över några hinder, haha. Det blev ett ganska högt tempo på uteritten, och då menar jag inte full fart hela tiden, utan den var mer kontrollerat. Vi skrittade och travade fram ett tag, och sedan började jag med galoppintervaller. Vi galopperade så länge det gick, vilket var kanske 5 min (tills det kom lite brantare nedförsbackar, eller alldeles för svängigt eller lerigt), sedan fick hon skrittpausa i några minuter beroende på hur vägen såg ut. Sedan blev det galopp igen, och sedan skrittpaus, och så höll vi på tills vi hade ridit igenom hela rundan. Det är en väldigt bra runda om man vill träna kondition, så den ska jag nog rida en del nu.
 
När jag hade travat av henne i en rund och låg form i några minuter så hoppade jag av och ledde henne hem under avskrittningen. Jag tyckte hon förtjänade det när hon ändå hade kämpat så under turen.
 
Idag gjorde jag klart allt i stallet på 2 timmar! Så kort tid har jag inte varit i stallet på evigheter, så nu känns det nästan som att jag inte har varit där, hehe. Annars brukar jag ju fastna och vara där i flera timmar, utan att göra något speciellt.. Sjukt ändå.
E

Postat av: FIA - TEAM EQUIPE

Vilken runda är det? Brutus behöver också kondis, så tell me vart vi ska rida! ;-)

// FIA - TEAM EQUIPE
www.teamequipe.blogg.se

Svar: runt öxnered. :) vet inte om rundan heter något annat egentligen, men vi på brätte brukar kalla den rundan så. :)
Emma

2012-08-16 @ 15:45:40
URL: http://www.teamequipe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback