Filmtips: action, adventure, fantasy

 
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
Det var ett tag sen jag såg den här filmen, och jag måste tyvärr säga att jag blev lite besviken. Jag hade nämligen för mig att jag tyckte den var bättre, så det var lite synd. Dock måste jag slå ett slag för skådespelarna, för jag tycker de gör ett grymt jobb. Speciellt Johnny Depp, han är ju helt fenomenal i sin roll som Captain (!) Jack Sparrow.
 
Men generellt sett är det en helt okej film, med en intressant story.
 
Handling: Svärdsmeden Will Turner, teamar ihop sig med den excentriske piraten "Kapten" Jack Sparrow, för att rädda sin kärlek, från Jacks tidigare piratallierade.
 
Betyg: 3 av 5


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback