Filmtips: adventure, biography, drama

 
Into The Wild (2007)
Den här filmen är ju som en klassier alltså - så fin och bra. Jag har sett den några gånger innan, men den här gången var den nog bäst. Innan har jag tyckt att den har varit aningen seg ibland, i och med att den är 2½ timmar lång, men den här gången höll den måttet hela tiden.
 
Jag älskar storyn, budskapet, skådespelarna (Emile Hirsch är ju fenomenal i alla filmer han är med i) och slutet. Att den är baserad på verkliga händelser gör det hela ännu bättre, och jag tror att många håller med mig. Ett tips, se filmen!

Handling: Efter examen överger Christopher McCandless sina ägodelar, ger hela hans $ 24.000 sparkonto till välgörenhet, och liftar till Alaska för att leva i vildmarken. Längs vägen till Alaska möter Christopher en serie tecken som formar sitt liv, och han upplever saker han sent kommer glömma.
 
Betyg: 3,5 av 5
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback