Filmtips: comedy, family, romance

 
It Takes Two
Denna underbara lilla film har jag sett måååånga gånger under min uppväxt, och den är lika mysig varje gång man ser den. Jag gillar storyn, även om den är ganska förutsägbar, ibland kan jag gilla när det så där puttinuttigt. I vanliga fall gillar jag lite mer invecklade filmer, men ibland är man ju sugen på att se något lättsmält och roande. Så den här filmen rekommenderar jag till er som vill se något enkelt, sött och underhållande.
 
Handling: Amanda är en föräldralös, tuff och glad tjej som tas om hand av en socialarbetare, med namn Diane. På ett sommarläger träffar Amanda Alyssa, dottern till lägrets förmögne bidragsgivare, och det otroliga är att de två tjejerna ser exakt likadana ut. De blir genast bästa vänner, trots sina vitt skilda bakgrunder. Som ett litet experiment byter de platser och kommer på att Alyssas pappa och Amandas fostermamma borde lära känna varandra bättre...
 
Betyg: 3,5 av 5


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback