Dagens ridpass - dressyr på Ghaston (film)

 
 Jag är faktiskt riktigt nöjd med Ghaston idag. I början var han väääldigt spänd i och med att det ösregnade och åskade, men ju mer jag jobbade honom desto mer släppte han igenom. Bitvis var han verkligen superfin, så de stunderna är jag grymt nöjd över. Sedan finns det andra stunder där jag inte riktigt är helt framme, men det kommer väl. Jag tycker han är väldigt svår i övergångarna, så det ska jag jobba mycket på imorgon. Jag frågade hans ägare om råd om hur jag ska rida honom där, och hon gav mig ett förslag att lätta lite i handen precis i övergången, så att han inte kan streta emot. Det ska jag prova imorgon, så det blir spännande att se om det funkar.
 
Idag jobbade jag honom i ett lite mer friskare tempo, just för att han skulle jobba genom hela kroppen och fram till bettet. Jag gjorde även mycket volter, och ställde mycket inåt samt rakställde. Sist jag red honom tyckte jag att han kändes väldigt låst i bogarna, men idag var det mycket bättre. Däremot tycker jag att han ignorerade min högra skänkel lite idag, så där fick jag vara extra tydlig. Ska jobba vidare med det imorgon hade jag tänkt. Är riktigt taggad på ett till pass på honom, hehe, men han är så givande att rida.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback