Filmtips: drama

 
The Help
Åh, jag blev positivt överraskad när jag såg den här filmen, för den var verkligen jättebra. Den hade ett jäättefint budskap, och jag blev riktigt berörd. Även om den är nästan 2½ timme, så tyckte jag inte alls att den var för lång, för jag hade nästan kunnat se en timme till, utan att bli uttråkad. Riktigt bra film!
 
Ett extra plus i kanten får filmen på grund av de duktiga skådespelarna. Emma Stone är ju fenomenal, och Viola Davis och Octavia Spencer var jätteduktiga de också.
 
Handling: Berättelsen utspelar sig i det tidiga 1960-talets Jackson, Mississippi, och främst ur tre kvinnors perspektiv: Aibileen och Minny (som är afroamerikanska hembiträden), och Skeeter (som är en ung vit kvinna, uppvuxen i en rik familj). Skeeter försöker ta reda på sanningen bakom att arbeta som ett hembiträde, men Aibileen och Minny vill inte prata om det; frågan är bara varför.
 
Betyg: 4 av 5


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback