Ridplanerna för veckan

En halvdålig bild på Ghaston
 
I veckan ska jag äntligen få rida ordentligt igen, för jag ska nämligen ta hand om ridskolechefens häst,Ghaston, imorgon och på tisdag. Jag har ridit honom en gång innan, och då föll jag pladask, haha. Han är en jättemysig valack på 9 år, och just nu tävlas han i 120:klasser och LA:dressyr. Han har tävlat en del 130cm också, men blev skadad, och håller nu på att jobba upp sig igen.
 
Jag ska nog inte rida ut honom något, utan kommer nog träna i ridhuset/på ridbana. Min plan är att det blir dressyr imorgon, och kanske någon bom på tisdag, men vi får se. Det ska bli jätteskoj iallafall, för han är så kul att rida.
 
Lady ska jag självklart också rida i veckan, men hon har fortfarande "vila", så för hennes del blir det bara uteritter. På torsdag ska hon äntligen skos också, så då är hon redo för riktigt arbete när vilan är slut.
 
Nu ska jag ut med Tea.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback