Dagens ridpass - hoppning (film)

 
Jag är väldigt nöjd med Lady idag, för hon slog nytt hopprekord idag genom att hoppa 1 meter. Det har ju varit mitt mål hela tiden, att få henne över det, och idag lyckades jag. Tjohoo!
 
Dock är jag riktigt besviken på mig själv, för jag red dåligt. Hon vägrade en hel del gånger (aldrig på 1m-hindret, utan på ett 90-hinder som stod innan), och det var helt mitt fel. Ibland jag hittade ingen avståndspunkt, och istället för att fortsätta driva, så blev jag helt passiv. Eftersom Lady är lite osäker i hoppningen så tar hon ju inte tag i hindret själv i såna situationer, därav vägringarna. Jag har med några vägringar på filmen, men inte alla, för det är ju inte kul att se.
 
Iallafall, hon blev ju bara tröttare och tröttare ju mer hon vägrade, så till slut tog jag mig i kragen och bara bestämde mig att vi skulle över, och över kom vi ju. Det gäller bara att jag inte tvekar, för då tvekar hon också. 1:metershindret hoppade hon fint, dock syns det tydligt att hon är trött i slutet, för hon har ingen spänst eller höjd i språnget. Men men, hon var jätteduktig som tog sig över iallafall, bara synd att jag red som en kråka.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback