Filmtips: drama, romance



The Lucky One (2012)
Otroligt fin film! Den här filmen kommer jag garanterat se fler gånger, för den var jättebra. Jag måste säga att jag är helt tagen av Zac Efron i hans roll som den amerikanske soldaten Logan; han spelade fantastiskt bra, och jag blev väldigt imponerad. Jag blev otroligt positivt överraskad över hans kemi med de andra karaktärerna. Jag tycker de har ett väldigt fint samspel, och att de har fångat det på precis rätt sätt.
 
Men som sagt, det är en jättefin kärleksfilm, typiskt Nicholas Sparks-stil. Det är något som stör mig i filmen dock, och jag kan inte riktigt sätta mitt finger på vad.. Jag vet inte om storyn faller lite mot slutet, men något är det. Det känns på något sätt som att den skulle kunna vara bättre, om Nicholas bara hade tänkt igenom det lite mer och inte försökt stressa fram ett slut, så hade nog alla bitar fallit på plats. Men missförstå mig rätt, det är en jättebra film, som jag tror att många uppskattar.

Handling: Den amerikanske soldaten Logan hittar, under sin tjänstgöring i Irak, ett foto på en kvinna, och han anser utifrån omständigheterna att hon räddat hans liv. Vid hans hemkomst väljer han söka upp henne, men när han väl hittar henne blir det svårt att säga som det är.
 
Betyg: 4 av 5


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback