Filmtips: horror, thriller

100 Feet (2008)
Jag blev väldigt intresserad av den här filmen när jag läste om handlingen, och när jag såg av Ed Westwick skulle vara med kunde jag inte motstå den längre. Jag hade låga förväntningar då jag trodde att den skulle vara lite B:ig, men det var den faktiskt inte. Jag gillade den, även om vissa effekter var lite halvt overkliga.
 
Jag gillar skådespelarna, att man lätt kan följa den röda tråden, och att det fanns en baktanke och genuin handling bakom det hela. Dock hade jag önskar att den var snäppet läskigare, för nu kändes nog mest som en thriller. Men som sagt, det var en sevärd film som jag säkert kommer se någon gång igen.
 
Handling: Efter att Marnie Watson dödar sin missbrukande make i självförsvar, blir hon dömd till husarrest. Det tar inte lång tid innan det börjar hända underliga saker i huset, och Marnie är helt säker på att det är hennes döde man som är ute efter hämnd.
 
Betyg: 3 av 5

Postat av: felicia

den verkade bra :) ska nog ladda ner den.

Svar: gör det. :)
Emma

2012-09-05 @ 04:58:19
URL: http://efji.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback