Gårdagens och dagens ridpass

Idag i stallet
 
Igår fick Lady en uteritt faktiskt, för jag var så sjukt opepp, och ville bara slänga täcket över huvudet och sova bort hela dagen. Så jag red med hackamore och jobbade mycket med kondition, och det gick jättebra. Hon var väldigt pigg och längde på steget så fort jag lättade lite på tygeln. Det blev mycket trav och galopp, så hon fick röra på sig ordentligt. Har sett att hennes mage har blivit myyyycket mindre, så det verkar som att arbetet har funkat. Skönt!
 
Idag blev det ett dressyrpass i stora ridhuset, och hon var riktigt fin faktiskt. I början var hon lite stretig och ostadig i formen, men efter lite lösgörande så blev hon mjuk och följsam. Pigg var hon också, och väldigt samarbetsvillig, så det var ett otroligt roligt pass. Jag jobbade mycket med tempoväxlingar, skänkelvikningar, öppna och framdelsvändningar, och hade hela tiden fokus på att hon skulle sätta bakbenen ordentligt under sig. Hon var som sagt supertrevlig, så jag är otroligt nöjd.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback