Stackars lilla Cherdil



Haha, Jenta ser lite rolig ut, men jag tyckte att bilden var söt så jag tog den ;)

Red ut med Janowa och paret på bilden igår. Härligt, härligt säger jag. Sedan kom Stefan lite senare på kvällen också. Det var trevligt ;)

Idag har jag varit i stallet hela dagen. Tanken var att vi skulle rida ut och sedan träna Cherie lite, men så blev det inte.
Vi har varit tvungna att gå omkring med Cherdil hela dagen för han hade fått kolik. Det var svinläskigt, när vi kom imorse så låg han bara ner i hagen, var jättekonstig och rullade sig och höll på och tittade mot magen hela tiden. Så vi fattade att det var kolik, och då ska man gå med hästen. Så det gjorde vi, inte lite heller... 1 mil ränkade vi ut att vi gick sammanlagt med honom. Veterinären kom efter 3 timmars väntan, och gav han smärtstillande medel och någon B-vitamin, men så mycket bättre blev han inte. Så vi var nära att åka in till Skara Djurklinik med honom, men han blev lite bättre till slut så vi får hoppas att han inte blir sämre igen. För då får vi åka in med honom, stackaren!

Nu är jag helt slut alltså, det är hemskt när det händer hästarna något, för det är ju inte dirket så att man kan fråga var det gör ont. Man måste försöka läsa dem hela tiden, och det är inte det lättaste kan jag lova. Tur att inte Janowa hade blivit dålig iaf, för då skulle jag inte veta vad jag skulle ta mig till. Hon är ju gammal också så hon kanske inte hade orkat... usch, hemska tanke. Så ska man inte tänka!

Men men, nu ska jag försöka ta det lite lugnt... kolla på någon film tror jag. Kollade på The Pacifire igår föresten. Den var riktigt bra, en film jag rekommenderar.
Jaja, ha det bra!
Adios!

Postat av: Tette

Svar: Ja, ellerhur! För är man vegetarian så är man ju, och det betyder ju att man inte äter kött.

2008-08-18 @ 15:38:46
URL: http://stephanie.garben.se
Postat av: maria

svar: i know, hade längtat massor efter att få se den. men vi får helt enkelt leta reda på något annat att se i höst, kanske på höstlovet. ta en favorit i repris från sportlovet och åka till götet med vicktorky och se nåt najsigt? :)



btw, mor och jag ska se arn 2 nästa vecka (typ på onsdagen), så vi tänkte att du kanske ville följa med oss om du såg till att se 1'an innan? vore kul :)

2008-08-18 @ 22:15:23
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: R O N J A

Nämen så tråkigt! Kolik är aldrig kul.

Fina bilder du har förrästen.



MVH

R

2008-09-03 @ 18:15:31
URL: http://royalglamour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback