Sing For History And Destiny

Jag måste bara berätta om ridningen i tisdags, jag har inte hunnit skriva det än:

Min hypotes var att jag skulle rida för Mia, ha hästen Molly, och träna på skänkelvikningar.
Istället red jag för Amanda (våran gamla ridlärare som har varit mammaledig i ca 10 månader), hade hästen Askan, och tränade på den lodräta sitsen. Dessutom skulle vi visa vad vi kunde, så att Amanda skulle kunna dra en slutsats av vad vi har lärt oss, och hur hon skulle uppfölja ridningen hädanefter. Ridningen var iaf svinrolig. Amanda sa att jag hade gjort stora framsteg, och var väldigt positivt överraskad. Shit, det är ju sånt man vill höra, att man är duktig liksom. Så jag är överlycklig. :D

Well, igår hade vi prov i Kemi B, det gick åt helvete. Efter provet gick jag hem och hämtade skridskorna, syster och hundarna. Vi gick sedan till isbanan, där jag åkte skridskor, medan syster och hundarna tittade på.


Idag hade vi först Fysik. Där fick vi reda på vårat resultat på NP i Matte C. JAG KLARADE DET! Jag trodde jag skulle börjat gråta när jag fick resultatet. Så jävla glad var jag! :D Underbart!
Sedan blev det Luciafirande i aulan. Sedan lunch, och därefter åkte vi till Göteborg. Vi skulle gå på Naturhistoriskariks- och Världskulturmuséet. Jag har alltid gillat Naturhistoriska, det är väldigt intressant. Idag fick vi reda på varför det är bra att ha sex. Jo, det kan jag svara på. Det ger en större variation. Där har ni det. Okej, egentligen är förklaringen lite längre och mer specifik, men jag antar att ni kan den redan, så vad är det för mening med att jag babblar på om den liksom ;)

På Världskulturmuséet var det inte lika roligt. Vi gick bara runt och kollade på lite ointressanta grejer, fast vi hittade lite roliga sängar, och speglar.. som denna:
  Riktigt nice måste jag säga.
När vi skulle åka hem fick vi vänta jättelänge på att bussen skulle komma. Busschaffören hade missuppfattat vilken naturklass de skulle hämta först, och allt blev kaos. Under väntetiden hade Tini, Mar och jag hade gött skoj. Mar sa "Söne Buss" med Smeagol's (Gollum's) röst, och alla höll på att bryta ihop av skratt. Sedan fick vi flipp på några som stod och rökte bredvid oss, och då sa jag "Det här är passiv rökning", med väldigt rolig betoning på passiv, så då bröt vi ihop igen. x) Iaf, efter ca en timme kom bussen. Vi satte oss till ro, och började den sega åkturen hem. Tini, Mar och jag hade värsta ont i huvudet, var yra och mådde illa och grejer. Det var inte särkskilt nice. Men sen kommer jag med den otroligt dummaste kommentaren "Varför går solen ner egentligen? Är det för att jorden snurrar eller?" Alltså, herregud. Det är fan pinsamt.. men men.. Alla har hjärnsläpp ibland ;)

När vi kom tillbaka till skolan gick jag den väldigt långa (inte) promenaden hem. Väl hemma käkade jag mat, sedan slockande jag framför TV:n i en timme. Sen blev det ut och gå med hundar och massa sånt. Nu är jag helt slut, och jag  längtar tills jag kan gå och lägga mig senare ikväll.

Ikväll är mamma och Danne dansar, så jag är ensam hemma. Det kommer jag iofs vara nästan hela helgen eftersom mamma ska jobba kvällen imorgon, och på söndag ska hon och Danne gå på bio.

Mina planer för helgen blir plugg såklart. Jag ska plugga Biologi A eftersom vi har prov på onsdag, sedan blir det Matte D och Fysik B också. Om jag gör det mesta nu, så slipper jag tänka så mycket på skolan på lovet, smart va?! ;)
Förutom att plugga ska jag antagligen till Överby med flickorna, detta blir imorgon, och på kvällen blir det förmodligen lite skridskor (om någon vill hänka, är det bara att säga till). På söndag blir det nog plugg, och förhoppningsvis ännu mer skridskor.
Självklart ska jag också ta det lugnt, kolla på TV och sådant mysigt, + massa promenade med hundarna.

Nej, nu ska jag ta och dricka något som jag inte har bestämt än, kanske te? Jag får se. Sedan ska jag kolla på lite TV, sen ut på kvällspromenad, och sedan sova. Härligt!!
Adios!

Postat av: Tette

Du ser jävligt proffsig ut på den där bilden. :D

2008-12-13 @ 10:08:21
URL: http://stephanie.garben.se
Postat av: mar

Det var en lång blogg! :D Jävlar vad kul vi hade med alla dina kommentarer, när vi väntade på bussen! Hehe :P Vad mysigt med överby! :D

2008-12-13 @ 10:19:41
URL: http://mariaolausson.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback