I know that we could make it right


Grattis till världens bästa bror som fyller 20 idag! <3

Nu har jag lov, skönt som as. Vi hade tre lektioner idag, fysik, samhäll och biologi. Det gick rätt fort faktiskt, lite segt var det såklart, men för att vara sista dagen innan ett lov så gick det hyfsat snabbt. Jag kom hem kl 13,40, och ringde då bror eftersom jag såg att han hade ringt mig. Han sa att han hade slutat och att han snart skulle vara i Trollhättan. Så han undrade om vi skulle med till Hjärtum. Så jag fick packa snabbt som ögat, och 10 minuter efter samtalet hämtade han syster och mig. Vi var hemma i Hjärtum i drygt en timme innan vi drog vidare till Göteborg, där vi skulle lämna bror på tåget till Växjö.

Vi sa hejdå till honom efter att ha fixat med biljetter och grejer, sedan bar det av till Ica i Ale. Där köpte vi massa mat inför morgondagen, då mina friends kommer över på... ja? Vad ska man kalla det? Tjejfest? ;) Det ska bli gött nice iaf. Dock fick vi inte tag i sojagrädde, så Tette, det blir tyvärr ingen kladdkaka för dig.

Efter mathandlingen körde vi vidare mot Riviera (en pizzeria i Edet) där vi hade beställt två kebaktallrikar. När vi kom in i pizzerian ser jag ett bekant ansikte. En äldre kvinna kom fram och sa hej, och frågade vad jag sysslar med nuförtiden. Vi snackade lite, men jag kunde bara inte placera henne. När vi kom ut från pizzerian sa syster att hon jobbade som städerska på mitt högstadie. Det stämmer. Vi pratade rätt mycket under tiden jag gick på högstadiet, men jag trodde inte att hon kom ihåg mig. Så det var skitroligt tycker jag. Det är alltid roligt att träffa gamla bekanta.

Iaf, sedan for vi tillbaka till Hjärtum då vi packade upp maten och åt kebabtallrikarna. Nu sitter jag vid datorn och vet inte riktigt hur jag ska spendera kvällen. Syster babblade om någon film förut, men vi får se.

Nu ska jag iaf vara ännu mer onyttig och äta godis. Usch, jag får träna imorgon!
E

Postat av: mar

Vad coolt att en städerska kände igen dig! =D

Fan vad kul det kommer bli ikväll! =D

Det är LÖRDAAAAAAG!!! =P

2009-04-04 @ 12:21:46
URL: http://mariaolausson.wordpress.com
Postat av: Stephanie

Lugnt vettu! :D

Snart kommer vi!

2009-04-04 @ 14:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback