Hoping to keep that best of moments

Hallå där!
Idag är det minilördag, eller vad kallas det?! Inte för att onsdagar känns som lördagar, men det finns säkert någon logik i det hela.

På ridningen igår red vi ut. Får jag välja har jag mycket hellre lektion. Uteritter är oftast väldigt enformiga: mest skritt, men även lite trav och galopp. Nej, då har jag hellre lektion där jag lär mig något!

Idag har jag varit väldigt trött. Antagligen pga av att jag inte kan somna på kvällarna. Istället ligger jag och tänker, och det är ju inte alltid så bra. Jag får helt enkelt sluta tänka och försöka sova. Lätt sagt, svårt gjort.. men någon gång lyckas jag nog. Säkerligen idag, för jag skulle lätt kunna somna på momangen. Men det kan jag inte, för jag måste plugga samhäll för jag har prov imorgon, usch!

Det enda positiva med morgondagen är att det är valborg, vilket innebär en ledig fredag. Iofs kommer la min valborg inte bjuda på särskilt roliga händelser.. Jag kommer förmodlingen sitta inne och tråka framför tv:n eller något liknande. Usch, tråkigt! Jag är sjukt sugen på utgång, men jag vet inte vart och med vem jag ska gå med. Så det blir nog hemmakväll för min del.

Det ska bli sjukt gött när jag blir 18 och kan gå ut, istället för att gå på massa privata fester. Ja, det ser jag fram emot, väldigt mycket. Iofs är det en bit kvar, 65 dagar för att vara exakt. Så jag får allt vänta ett tag till vilket är ganska segt. Men men, tids nog är väl det min tur.

Jag var föresten på en kort lunchkonsert idag. Jag fastnade för Heaven help my heart, framförd av en i min klass. Hennes röst är verkligen fin och jag föredrar hennes version framför det-jag-tror-är-orginalet, som jag har lyssnat på i nästan en timme nu. Texten är verkligen söt, jag gillar'n. Så mitt tips: har du brist på inspiration till musik, checka in låten.

Nu ska jag fortsätta att plugga och hoppas på att någon stör mig, så jag har en anledning att inte plugga. Smart, jag vet ;)

Postat av: maria

svar: yes, vi ska till sund imorn och yes vi är allt hemma till tävlingen. vi åker hem på lördag enbart för att jag ska med dej på tävlingen på söndag serru! ;)



http://www.megavideo.com/?v=KZ4V1DZ5 <-- där kan du se senaste OTH-avsnittet btw! :)



berätta om fia och lkpg, i wanna know!



pusspusspuss! <3

2009-04-29 @ 20:28:47
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: maria

btw, lycka till på provet imorn! :)

2009-04-29 @ 20:29:57
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: mar

Ja, kan man inte bara vara 18, så att man kan göra lite mer! =D

2009-04-30 @ 16:34:55
URL: http://mariaolausson.wordpress.com
Postat av: maria

svar: tackar! jepp, det är den filmen! den jag hade igång när vi sminkade oss en gång och som vi skulle se den kvällen men det blev aldrig av! ;)

2009-04-30 @ 17:27:23
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback